torsdag 15. oktober 2015

Ingen dager er like...

Hmmm... bilder ligger rundt omkring i hauger, opplevelser står i kø for å bli beskrevet, og jeg har altfor lite tid til bloggen min! Føler meg ubekvemt, og supermamma-ånden er nesten borte :-/.

Men løsningen er der!!

Jeg snakket med en annen hjemmeskole-mamma i dag og fikk en idé :) Dette blir nok en bildeblogg fra nå av :)) (Noe skriver jeg allikevel, tenker jeg... Vi får se.) Lite tekst og mange bilder! Yes to the visual aid! :) Dere får ett inntrykk av det vi driver med, gjør dere ikke det? :) Bare si i fra om dere savner de litt merkelige tekstene mine :).

(I dag må jeg nok fortelle litt om livet vårt da.)

Daniel valgte å gå på skolen i år. Ungdomsskolen i tillegg til mye musikk, 2-3 timer egen øving daglig, lekser, konserter, konkurranser, orkester og kammermusikk - alt dette spiser opp livet. Men vi prøver å være flinke til å prate sammen, bruke de få ledige helger fornuftig og støtte ham i alt han gjør. Han begynner å bli ganske god på klarinetten sin, og mye av det familien gjør nå er knyttet til musikkutviklingen hans. I løpet av året vant han første pris i flere musikkonkurranser, var på musikkleir i Norge og i utlandet, deltok i mange musikkarrangementer og ble veldig motivert til å øve og spille mer.

Maria derimot følte at det var for mye musikk for henne, og bestemte å studere hjemme i år. Hun "bare" har cello igjen som hovedinstrument, synger i kor og spiller i ett orkester, og dette er nok. I tillegg har hun andre aktiviteter som dere sikkert lærer om etterhvert. Men det hun liker best akkurat nå er teater som hun spiller i. Dette er både en fin sosialiseringarena, er bra for språkutvikling og er flott for selvbildet, tenker vi. Hun er flink og liker teater kjempegodt! I år spiller de stykker fra norrøn mytologi. Gleder oss til forestillingen!

Maria danser også litt ballett. Om dette ikke er profesjonelt er det fortsatt ganske morsomt, og hun liker dette veldig godt.


Ellers sitter jeg og jobber med planer for i år, noe som vi trenger å levere til tilsynskolen vår. Ikke særlig spennende, men nødvendig for å få litt struktur på framtiden. 

Slik ser dagene for oss :). Håper å få høre fra dere, hva er det dere driver med om dagen?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar