torsdag 12. desember 2013

Hurra for vinteren!!

Endelig kom vinteren! Nei, for min del er sommeren forbi alt for fort. Men barna gledet seg til desember så mye at denne gleden ble overført til meg. Og jeg, som egentlig "bare" liker sol og varme, vil faktisk nesten gå på ski og skøyter i år. Vi skal jo gå uansett, men det å ha glede av dette - det er en annen sak. Vanligvis må jeg overbevise meg selv at dette er en bra aktivitet, at barna liker dette og at alle som er født i Norge er antagelig født med skiene spent på beina. Og mine barn er jo født i Norge så jeg har ikke noe valg. :)))) Men om jeg klarer å sende pappa alene med barna til Spikersuppa skøytebane eller til Skullerud skibakke så er det flaks. Ellers må jeg tvinge meg selv inn i skisko og dra meg etter de flinke barna våre som suser rundt på skiene sine... Skøyter går det litt bedre med :))). Og aketurer er faktisk gøy å være med på... Og leke i snøen er flott... Begynner jeg kanskje å like vinteren??

Og nå har det vært så hyggelig med snøen de siste dagene, det er blitt så lyst og vakkert plutselig!

Vi var ute hele ettermiddagen. Barna lekte i snøen, aket og laget snøskulpturer. Kunstnerne mine har gått langt fra de tradisjonelle snømenn og lager noe helt fantastisk.

Her er Lucia med "lys" i håret og et levende lys i hendene.



Her ser vi en hund. Eller er det reinsdyret Rudolf? Nei, hund er det. 




Snølykter er så hyggelige!


Desember er i gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar